Begroting 2014: Samen de schouders eronder!

donderdag 24 oktober 2013 10:54

Met elkaar maken we Hilversum. Hilversummers zijn er voor elkaar en steunen elkaar. De gemeente helpt waar nodig. Een goed voorbeeld is de Hilversumse ‘Inkomenskaart 2013’ die in één oogopslag de landelijke en hilversumse regelingen laat zien voor inkomensondersteuning. De inkomenskaart is door de gemeente gemaakt in samenwerking met het armoedeplatform, waarvan ChristenUnie één van de trekkers is.

Meer nog dan uitkeringen zijn banen nodig. Hilversum moet een aantrekkelijke gemeente blijven voor bedrijven.

Ook in 2014 is het geen vetpot in bij de gemeente Hilversum. ChristenUnie wil dat de gemeente niet meer schulden gaat maken en geen lastenverzwaring voor de Hilversummers. Dat betekent extra inzet op het in toom houden van de gemeentelijke uitgaven.

Rentmeesterschap is belangrijk. De eerste concrete stappen zijn gezet om Hilversum in  2050 klimaatneutraal te maken zijn gezet. Wij zetten ons onder meer in voor oplaadpunten voor elektrisch vervoer en betere isolatie van bestaande woningen.

Archief > 2013 > oktober