ChristenUnie Hilversum wenst u in 2014 een beetje van uzelf voor de ander toe!

woensdag 01 januari 2014 11:00

Wij wensen u en uw omgeving een goed en gezegend 2014 met gezondheid, werk & voldoende inkomen en een goed sociaal leven.

Mede door de gemeenteraadsverkiezingen van maart wordt het een spannend jaar. Ook dit jaar zetten we ons in voor een goed en duurzaam bestuur van de gemeente Hilversum. Wij hopen op uw stem om er opnieuw met 2 of meer zetels in de raad flink tegenaan te gaan!

2014 wordt het jaar waarin de gemeente zich verder voorbereid op de taken in het ‘sociaal domein’ op haar af komen. Zo wordt de gemeente vanaf 1 januari 2015 verantwoordelijk voor de jeugdzorg. Nu is dat nog de Provincie.  Ook wordt gemeente vanaf 2015 verantwoordelijk voor de uitvoering van de ‘Participatiewet’. Dit is een nieuwe wet met één regeling voor mensen die een opstap naar de arbeidsmarkt nodig hebben.

Deze nieuwe taken vergen veel van de gemeente, enerzijds omdat ze voor de gemeente nieuw zijn en de omvang van de begroting daardoor ongeveer verdubbeld, anderzijds omdat de overdracht gepaard gaat met een bezuiniging. Dat betekent dat er direct nieuw beleid moet komen en nieuwe contracten met uitvoerende instanties aanbesteed moeten worden.  Dat moet goed en zorgvuldig gebeuren, want het is ingrijpend voor de cliënten en medewerkers van de betreffende instanties.

Toekomstbestendigheid en duurzaamheid blijft onze volle aandacht vragen. Als goede rentmeesters willen we niet alleen bezig zijn met de vraagstukken van vandaag, maar verder kijken en goed met de aarde om te gaan, waardoor ook toekomstige regeneraties er goed kunnen leven.

Binnenkort presenteren wij ons verkiezingsprogramma. Daarin leest u op welke punten ChristenUnie Hilversum zich de komende 4 jaar wil inzetten om Hilversum prettig leefbaar en toekomstbestendig te maken. Let u er niet alleen op wat wij en andere partijen u beloven, maar vooral wat ze de afgelopen jaren daadwerkelijk gedaan hebben. Dat is vaak een belangrijk signaal voor de toekomst.

We beloven geen koeien met gouden horens, maar willen realistisch kijken naar de rol die mensen in hun eigen leven en hun omgeving pakken. We kunnen en willen als burger ook steeds vaker voor onszelf zorgen. Vergeet de ander niet.  We zijn er als Hilversummers niet alleen voor onszelf, maar ook voor elkaar! De gemeente pakt dan taken op,  bijvoorbeeld op zorg, veiligheid etc. die we niet zelf kunnen oplossen.

Daarom wensen wij u in 2014 'een beetje van uzelf voor de ander' toe!

ChristenUnie Hilversum

Archief > 2014 > januari