ChristenUnie Hilversum: Experiment met meer particuliere laadpalen in openbare ruimte

vrijdag 17 januari 2014 16:00

De verkoop van elektrische auto’s en plug-in hybride auto’s heeft onder andere door gunstige fiscale maatregelen de laatste jaren een vlucht genomen, met een piek eind 2013, ook in Hilversum. Deze ontwikkeling is goed nieuws voor het verbeteren van de luchtkwaliteit én voor het Hilversumse Duurzaamheidsbeleid.

Helaas zijn er niet voldoende oplaadpalen in Hilversum om de accu’s van deze auto’s op te laden. De gemeentelijke regels zijn te streng, tot frustratie van de elektrische-autorijders. Daar wil de ChristenUnie wat aan doen.

Wij hebben het College van Burgemeester en Wethouders gevraagd om een experiment te starten waarin particulieren (met goede afspraken) een laadpaal in de openbare ruimte kunenn plaatsen. Op die manier kunnen veel nieuwe laadpalen geplaatst worden en de elektrische auto's ook gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn.

Er zijn nog wat mogelijke problemen op te lossen (zoals: Mag straks iedereen op die plekken parkeren of alleen elektrische auto's). Maar daar moet de gemeente samen met de inwoners wel uit kunnen komen tijdens het experiment.

In de bijlagen onze vragen en onze toelichting.

TitelBestandsgrootteMIME-type
ChristenUnie wil experiment particuliere laadpalen in openbare ruimte133,6 kBapplication/pdfdownload
GR2014

Archief > 2014 > januari