Begroting 2015 gemeente Hilversum

woensdag 29 oktober 2014 21:34

Jan de Wit (ChristenUnie): Lagere woonlasten zijn fijn. Woongenot, waaronder een prettig centrum, is minstens zo belangrijk.

Geloof in de Samenleving

In 2015 krijgt de gemeente er een belangrijke taak bij: de zorg. Omdat het met minder geld kunnen we als inwoners ook ons steentje bijdragen. We zijn er voor elkaar, iedereen kan op zijn eigen manier waardevol zijn voor de ander. Keuzevrijheid bij zorg vinden we belangrijk: Omdat Hilversum divers is, heeft ChristenUnie zich ingezet voor het behoud van identiteitsgebonden zorg.

Woonlasten of woongenot?

“De woonlasten gaan omlaag” aldus het college. Helaas een ‘sigaar uit eigen doos’, omdat teveel betaalde afvalstoffenheffing teruggeven wordt aan de Hilversummers. Woongenot is voor ChristenUnie minstens zo belangrijk: Het moet prettig wonen zijn in de wijk en het centrum moet levendig en aangenaam zijn. Het marktterrein moet bijvoorbeeld als eerste opgeknapt worden met mooie bomen en bestrating.

Hilversum moet klaargemaakt worden voor de toekomst: Samen, Duurzaam, Groen!

Archief > 2014 > oktober