Bert Burema bedankt!

Bert Buremazaterdag 20 december 2014 15:28

Na 20(!) jaar neemt Bert Burema afscheid als fractiemedewerker. Aan het begin van zijn laatste raadscommissievergadering ‘Verkeer en Beheer’ op 17 december 2014 werd hij toegesproken door fractievoorzitter Jan de Wit en wethouder Floris Voorink.

Na de gemeenteraadsverkiezingen van 1994, waarin Jan Peter Boersma als raadslid voor GPV/RPF/SGP gekozen werd, begon Bert als fractiemedewerker. Het werk bestond vooral uit het meelezen van stukken en het adviseren van het raadslid. Ook was Bert indertijd bestuurslid van de kiesvereniging, als ‘schakel’ tussen bestuur en fractie. ‘Als christen bezig zijn met alle dingen van de dag en ook met de politiek’ kenmerkt Bert.

Na 2001 werd het ook mogelijk om als fractiemedewerker namens de partij het woord te voeren. Vanaf die tijd voerde Bert namens de (inmiddels opgerichte) ChristenUnie het woord in achtereenvolgens de commissie Verkeer en Buurt/Beheer en de commissie Stad/Ruimte. Ook was hij penningmeester van de fractie.

Fractie en Bestuur danken Bert van harte voor zijn jarenlange inzet.

Archief > 2014 > december