Terugblikken op een geslaagde ledenvergadering

Raadhuis_Hilversum_Dudok_Cvrijdag 27 november 2015 18:47

Een ledenvergadering van ChristenUnie Hilversum is meer dan een formaliteit. Dat bleek weer bij de vergadering van afgelopen 19 november in het raadhuis. Naast de bespreking van de bestuurlijke zaken was er ook ruimte voor discussie.

Aan de orde was een voorstel om de statuten te wijzigen. Tot nu toe werden lokale ChristenUnie partijen bestempelt als onafhankelijke kiesvereniging. In de praktijk functioneren zij al jaren als een afdeling van de landelijke ChristenUnie partij. Met een statutenwijzing zou dit formeel bekrachtigt kunnen worden. De leden gaven hun akkoord.

Met een aantal prikkelende stellingen werden de aanwezigen uitgedaagd mening te vormen over de omgang met vluchtelingen. Raadslid Jan de Wit leidde het onderwerp in en vertelde over de vluchtelingenopvang in het nabijgelegen Crailo. De betrokkenheid bij dit onderwerp bleek groot. De discussies dus levendig. Wij vonden elkaar in de christelijke roeping om "de vreemdeling" te helpen.

De opkomst was goed. De leden betrokken. De vergadering geslaagd.

Vereniging

Archief > 2015 > november