ChristenUnie zelfstandig verder in Hilversum

donderdag 01 december 2005 10:48

HILVERSUM - De ChristenUnie wil in Hilversum onder eigen naam verder, maar wil een vorm van samenwerking met de SGP in de toekomst behouden. Tot op heden werken ChristenUnie en SGP onder de gecombineerde naam “ChristenUnie-SGP” samen in een raadsfractie in de gemeenteraad van Hilversum.

Beide partijen bedrijven politiek vanuit de Bijbel, maar met een eigen stijl. Beide partijen merken dat er in de samenleving en in de partijen behoefte bestaat aan de duidelijke eigen identiteit.

De ChristenUnie wil tegemoet komen aan de behoefte aan duidelijke profilering en aan de wensen van de eigen achterban. Daarom heeft het lokale ChristenUnie-bestuur na raadpleging van haar leden besloten om niet meer met een lijstineenschuiving aan de komende gemeenteraadsverkiezingen mee te doen, maar onder eigen naam.

De gezamenlijke ChristenUnie-SGP fractie heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor zaken zoals het ouderenbeleid, integratie, jeugdparticipatie en het dualisme.

De ChristenUnie ziet graag dat de huidige SGP-leden, fractieleden en het SGP-bestuur een actieve bijdrage leveren aan het verkiezingsprogramma en zullen blijven participeren in de raadsfractie die verder zal gaan onder de naam ChristenUnie.

De SGP betreurt het besluit van de ChristenUnie, waarmee een einde komt aan 23 jaar van goede samenwerking in de Hilversumse politiek. De SGP beraadt zich nog over de wijze waarop zij haar programma zal gaan vormgeven in de lokale politiek.

De samenstelling van de lijst en het concept verkiezingsprogramma zullen worden besproken in de ChristenUnie- ledenvergadering van 8 december 2005.

Archief > 2005 > december