ChristenUnie stemt voor het bereikbaarheidsplan IBP

dinsdag 13 december 2005 20:45

Over de bereikbaarheid van Hilversum is al jaren veel te doen; Er zijn veel ideeën geopperd, maar vele ideeen bleken niet haalbaar. We hebben te maken met complexe problematiek. Er zijn veel spanningsvelden doordat er verschillende belangen zijn en beperkingen in ruimte, geld, milieu en dergelijke.

Dan speelt nog de toekomst van de media een rol, de VVD heeft daar in haar column ook al nadrukkelijk op gezinspeeld. Hoe die toekomst ook zij, hier ligt een kans ter verbetering van de bereikbaarheid van niet alleen het mediapark maar van geheel Hilversum. En die kans moeten we met beide handen aangrijpen.

De ChristenUnie-SGP heeft de afgelopen jaren ingezet op verbetering van het vervoersmanagement en op verbetering van bereikbaarheid binnen de huidige grenzen van Hilversum. Geen wegen over de hei of tunnels dus. In dit plan komt zowel vervoersmanagement als verbetering van de bereikbaarheid terug. Ook al komt het vervoersmanagement er nog wel wat bekaaid van af. En ook de positie van de fietser zou nog wel wat prominenter in het plannen kunnen worden verwerkt. Hoewel er op elk plan op- en aanmerkingen maken zijn is de hoofdlijn in onze ogen goed.  Daarom steunen wij het plan.

Is dit de ideale oplossing: Nee.  Maar Utopia bestaat ook niet. Dit plan is het best haalbare wat we hebben op dit moment. Dat ontslaat ons niet van de plicht om ook op andere schalen maatregelen te nemen: zoals flankerend beleid om autorijden te verminderen, het stimuleren van schonere en andere brandstoffen.
Voor dit soort zaken zullen we in de toekomst nadrukkelijk aandacht moeten hebben.

We wensen het college en alle andere betrokkenen bij de uitvoering van dit plan veel succes toe.

Archief > 2005 > december