Overname exploitatie DudodokArena door Optisport

dinsdag 13 december 2005 20:42

De oplossing, die geboden wordt is beter dan geen oplossing. We hebben echter wel twijfels die zich met name op twee punten toespitsen.

• Voorzitter, het exploitatierisico overgedragen aan Optisport. Lasten tot 2015 gemiddeld 94.000 Euro per jaar. Inschatting van reservering groot onderhoud en dergelijke? Dat komt er nog bij. Hoeveel schat het college dat?
  • De vraag blijft hoe Optisport e.e.a. rendabel kan maken. Of hoeven we ons als gemeente daar niet meer druk om te maken? Feitelijk niet, want exploitatierisico is grotendeels voor optisport. Maar hoe groot is groot en deels dan?
  • Pagina 2 van het raadsvoorstel: Optisport regelt de commerciele verhuur, De gemeente heeft de regie over de sportverenigingen. “Mochten er tegengestelde belangen optreden dan wordt in goed overleg tussen de gemeente en en Optisport hierover een besluit genomen. Vraag: wie garandeert ons dat er een goede balans zal zijn tussen commercie en algemeen belang. In het algemeen zal het commercieel belang bij optisport prevaleren. Welke afspraken zijn daarover gemaakt?

Archief > 2005 > december