zaterdag 18 januari: ChristenUnie excursie naar de Brandweer. Geef je nu op!

maandag 06 januari 2014 17:40

Je hebt nog één week om je op te geven voor de excursie van de ChristenUnie. De brandweerzorg van de regio Gooi en Vechtstreek ondergaat op dit moment grote veranderingen. ‘Nieuw Rood’ heet de koers die de brandweer het komend jaar moet gaan varen.

De fractieleden zijn daarvan natuurlijk allang uitgebreid op de hoogte. Nu kunnen ook de leden en geïnteresseerden van de ChristenUnie zich bij laten praten. De excursie is ook een goede gelegenheid elkaar voor het eerst in het nieuwe jaar te spreken en vooruit te blikken op de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Variabele Voertuigbezetting,  een proef met snelle interventieteams, verdeling van materiaal over de regio en professionalisering van de vrijwilligerskorpsen, preventie. Hij zijn zo wat termen die een belangrijke rol spelen bij de belangrijke strategische veranderingen die de regionale brandweerzorg ondergaat. Ontwikkelingen die niet altijd zonder slag of stoot gaan. Tijdens de excursie zal de brandweer van Gooi en Vechtstreek een aantal belangrijke trends en ontwikkelingen wat diepgaander toelichten. Natuurlijk volgt er ook een rondleiding door de kazerne.

Datum: zaterdag 18 januari 2014

Programma:

14.00 uur start in leslokaal 1 korte presentatie VARTAS (Wim Floor)

14.30 uur aansluitend korte presentatie Brandveilig Leven (Pascal de Haas)

15.00 uur rondleiding kazerne (Ron de Boer)

15.30 uur hapje en drankje De Put (Jan van Wagtendonk)

Circa 16.00 uur afsluiting

Plaats: Kamerlingh Onnesweg 148, 1223 JN Hilversum