Vragen aan burgemeester over afkoppelen Leger des Heils van AZC Crailo

dinsdag 12 april 2016 16:44

Op 11 april ontvingen wij het bericht dat er vanaf 1 mei geen gebruik meer gemaakt zal worden van de diensten van het Leger des Heils bij de opvang van asielzoekers op AZC Crailo.
In de raadscommissie van 13 april stelt de CU fractie daarover vragen aan de burgemeester.

Het  bericht was onder andere op dichtbij.nl te lezen: http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regionaal-nieuws/artikel/4241562/coa-neemt-roer-crailo-over-van-leger-des-heils.aspx

Onze vragen aan de burgemeester:

Wij ontvingen het bericht dat besloten is om per 1 mei geen gebruik meer te maken van de diensten van het Leger des Heils bij de opvang van asielzoekers op Crailo. In het laatste weekbericht wordt dit bevestigd.

ChristenUnie Hilversum betreurt dit, omdat wij erg hechten aan de wijze waarop het Leger des Heils de afgelopen maanden invulling gegeven heeft aan de kleinschalige opvang. Hierbij gaf zij op professionele wijze conform de wensen van de gemeente Hilversum leiding aan een leefbare en menselijke opvang.

Kleinschaligheid, veiligheid en een prettig verblijf is belangrijk voor draagvlak bij zowel de bewoners van het AZC als bij de omwonenden.

Daarom willen we van u graag het volgende weten:

1. Wat is de mening van het college over het feit dat het LdH na 1 mei geen rol meer heeft op AZC Crailo?

2. Op welke wijze heeft de gemeente zich ingespannen om het LdH ook na 1 mei een rol te geven op Crailo?

3. Op welke wijze worden essentiële en zaken, die met elkaar verband houden kleinschaligheid, veiligheid en een prettig verblijf geborgd na 1 mei?

4. Welke invloed heeft de gemeente hierop an 1 mei, mocht het niet naar wens verlopen?

Fractie ChristenUnie

reactie Burgemeester, met dank aan Gooi- en Eemlander.

Archief > 2016 > april