ChristenUnie Hilversum

Historie
ChristenUnie Hilversum is opgericht als een politieke fusie van RPF en GPV. Voor die datum was er in Hilversum al een vergaande samenwerking tussen deze partijen. In het verleden heeft ook de SGP deel uitgemaakt van de fractie. Deze samenwerkingsvorm leverde jaren achter elkaar een zetel in de raad op. In de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 is de ChristenUnie als zelfstandige partij in de raad gekozen.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 heeft de ChristenUnie Hilversum voor het eerst in haar geschiedenis twee zetels weten te behalen. Bij de meest recente verkiezingen van 2014 heeft ChristenUnie meer stemmen gehaald en zijn opnieuw twee zetels behaald.

Fractie
Naast de twee raadsleden beschikt de fractie over maximaal vier fractiemedewerkers. Zij ondersteunen de raadsleden op hun specifieke exptertise zoals financiën, verkeer en dergelijke. Fractiemedewerkers voeren namens de partij het woord op hun eigen portefeuilles in commissievergaderingen. In de besluitvormende gemeenteraadsvergaderingen mogen alleen raadsleden het woord voeren en hun stem uitbrengen.

Leden
De afdeling heeft op dit moment circa 100 leden. Het afdelingsbestuur is gekozen uit deze leden.

Wij hebben uw steun nodig!
U kunt ook actief worden binnen de ChristenUnie. Via de link http://hilversum.christenunie.nl/lidworden kunt u zich aanmelden door het aanmeldingsformulier in te vullen. Als u binnen de plaatselijke afdeling actief wilt worden, kunt u contact opnemen met één van de bestuursleden.