Kandidatenlijst vastgesteld

aafke en estherdonderdag 12 oktober 2017 22:00

De leden van ChristenUnie Hilversum hebben op 12 oktober de kandidatenlijst voor de verkiezingen van maart 2018 vastgesteld.
Lijsttrekker Aafke Vreugdenhil: Ik ben blij en dankbaar dat we aan de slag kunnen met een mooi en sterk team. We hopen de groei vast te houden en opnieuw 2 raadszetels te halen'.

Aldrik Dijkstra, voorzitter van de selectiecommissie die op het verzoek het afdelingsbestuur de concept lijst heeft samengesteld: 'We hebben een mooie en gevarieerde lijst kunnen samenstellen. Een mix van ervaring en nieuwkomers. Op deze manier hebben we een sterk team met frisse ideeën.'

De kandidaten hebben elk hun eigen netwerk en achtergrond in Hilversum. Verder zijn ze lid van diverse Hilversumse kerken. Opvallend is onder andere de tweede plek voor Tjerk Pelsma, nu nog fractiemedewerker en voor de ChristenUnie lid van de commissie Ruimte. Nummer drie, Myra van Bladel, is een nieuwkomer in de Hilversumse politiek.

Huidig fractievoorzitter Jan de Wit staat als 'lijstduwer' op de laatste plaats.

De lijst ziet er als volgt uit:

1  Aafke Vreugdenhil

2 Tjerk Pelsma