Ontbijt van Armoede Platform in het teken van energie

ontbijt.jpgzaterdag 16 april 2022 20:53

Afgelopen donderdag 14 april was ChristenUnie bij het 16e armoedebestrijdingsontbijt, georganiseerd door het Armoede Platform. Dit ontbijt is bedoeld als verbindende activiteit voor mensen die samenwerken aan de bestrijding van armoede in Hilversum. Dit jaar stond het thema Energiearmoede centraal.

Tijdens de maaltijd waren er presentaties en korte pitches van onder andere Gemeente Hilversum, Versa Welzijn en Present. Het blijkt dat er al veel gebeurt om energiearmoede te voorkomen. De gemeente en Versa Welzijn starten binnenkort bijvoorbeeld met zogenaamde “energie conciërges”. Zij gaan bij de mensen langs om actief te helpen met het verlagen van de energierekening. Bijvoorbeeld door te helpen met energiebesparingstips en door samen isolatieklussen uit te voeren.

Dit voorjaar krijgen de laagste inkomens van het Rijk een energietoeslag van € 800 als compensatie voor de hogere energierekening. Meer informatie vindt u hier:

ChristenUnie vindt het belangrijk dat mensen snel en gemakkelijk geholpen kunnen worden als ze te maken krijgen met financiële problemen. Een duidelijk loket en goede samenwerking tussen gemeente en andere betrokken instanties zijn hierbij heel belangrijk. Daarom zetten we hieronder even de belangrijkste websites voor u op een rijtje:

www.hilversumbespaart.nl

www.hilversum.nl/sociaal_plein

Mocht u naar aanleiding van dit onderwerp met ons verder willen praten? Kom dan eens bij ons langs! Elke woensdagochtend, tussen 10.00 en 12.00 uur, zitten we voor u klaar bij Vonk in de wijk, Larenseweg 139.