Programma 2022-2026

Beste Hilversummers,

Wij geloven in de samenleving! Ook in een tijd waarin er veel slecht nieuws is, over Corona, klimaatverandering en vluchtelingen. Want wij putten hoop uit ons geloof in Jezus en geloven in de bloei van de samenleving in Hilversum.

Na een periode van veel wikken en wegen over de toekonst van Hilversum hopen we dat er de komende tijd meer plannen gerealiseerd gaan  worden. Zodat er gebouwd kan worden aan een kwaliteitsverbetering van Hilversum. Denk aan het stationsgebied, Bruisend hart, 1221, Arenapark en hopelijk ook het Circusterrein.

Tegelijk moeten we de komende periode nog lastige keuzes maken. Zo willen we meer woningen, praktische banen en goede bereikbaarheid en doorstroming. Maar ook vergroening en een veilige gezonde en plezierige buitenruimte. Daarnaast willen we inwoners meer betrekken in de plannen voor de omgeving, maar tegelijk oog houden voor het algemende belang en het ´niet in mijn achtertuin´- effect voorkomen.

In al deze dilemma's willen we steeds een betrouwbare en integere partij zijn. Inwoners en mederaadsleden weten wat ze van ons kunnen verwachten. We laten ons daarbij al jaren leiden door drie pijlers waar we de besluiten tegen afwegen:

• Betrouwbaar: de gemeente is betrouwbaar, komt afspraken na en is goed bereikbaar voor inwoners.
  • Zorgzaam: de gemeente is een bondgenoot van inwoners en helpt hen bij het realiseren van onderlinge zorg en steun.
  • Verantwoordelijk: de gemeente gaat op een verantwoordelijke manier om met de schepping, geld en middelen. Wij willen geen problemen verschuiven naar toekomstige generaties.

'Zet je in voor de bloei van de stad waarin je woont, want de bloei van de stad is ook jullie bloei.'

We geloven in Hilversum, dat onze stad tot bloei mag komen. Figuurlijk door goed met elkaar om te gaan, zodat ieder mens mag bloeien. Maar ook dat Hilversum groener en mooier wordt en letterlijk tot bloei mag komen!

Wij geloven in de samenleving! U ook?

Bas Nanninga, lijsttrekker ChristenUnie Hilversum

Klik hier voor het volledige verkiezingsprogramma.